leaderboard2 denaihati Banner

25 Jun 2013

Tips Pelaburan : Melabur Untuk Diri Sendiri

Assalamualaikum....

Pasti ramai yang kurang faham atau saje buat-buat tak pahamkan....

Oklah.. Melabur untuk diri sendiri adalah ILMU bidang dalam pelaburan yang ingin kita ceburi..

Nak-nak dalam bidang pelaburan hartanah.. Paling murah la nieh.. RM 35,000 sub sale..

Tak banyak??!! Pada aku yang naubai... RM 350 pun dah cukup banyak dibandingkan RM 35,000..

So.. Aku perlu asah diri aku untuk memastikan aku sentiasa nampak nombor ini kecik supaya dapat aku kembangkan menjadi 4 angka semakin kecik & seterusnya..

Jadi pelaburan ILMU untuk diri sendri banyak cara... Di antara yang sering aku lakukan...

1- Beli buku ( Kalau bleh nak yg offer lagi JIMAT bukan... )
2- Kursus... ( Nak-nak yang preview dapat lagi item free.. )
3- Berkawan/// ( La nieh kan zaman FB & tweet.. So bnykkan Friend List yang sama minat )

Itu beberapa teknik naubai aku peroleh... Masih banyak perlu dipelajari.. Namun TEORI tanpa PRAKTIKAL jua sia-sia..

Aku harap percubaan aku pertama kali ini dapat dihadapi dengan tabah...

Sebelum berakhir.. Aku kongsikan macam mana nak menanam sifat melabur untuk diiri sendiri ini menjadi kebiasaan bukan keluarbiasaan...

Tengah hari semalam dapat aku luangkan masa bersama keluarga untuk melawat ibu saudara yang sakit...

Dalam perjalanan ke Puchong aku terjumpa sign board banner jualan buku murah.. ( Nie mmg style aku... ) Pantang ada offer berkaitan BUKU.. Pasti akan TERJAH..

Nie beberapa hasil terjahan aku & keluarga..

Ada yang dijual RM 10 / 10 pcs

Puas memborong buku.. Xnak bawak menyakat Naufal lak Nafiis nieh.. Dengan Spec RB dier..

Dalam pada xnak Nafiis lebih post dari Naufal

Cantik jika itu muka kita..







Tiada ulasan: