leaderboard2 denaihati Banner

13 Jun 2013

Dokumen Perlu disediakan bagi Pinjaman Perumahan

Dokumen persediaan bagi yang nak buat loan untuk sub - sale 

Perkara nieh perlu disediakan supaya memudahkan lagi perjalanan pinjaman kita. ( Aku rasa la pasal aku siapkan semua hasil dari bacaan blog n tulisan-tulisan otai2 Hartanah kat Malaysia )

So nie pengalaman pertama aku untuk memohon pinjaman perumahan atas dari pertanyaan kepada pihak bank.

Dokumen Untuk penjawat awam

  1. Salinan I/C
  2. 3 bulan penyata gaji
  3. Borang EA ( Laporan pendapatan tahunan kat Akuantan Negara Malaysia  KLIK SINI )
  4. Salinan S&P owner. ( S&P yang lama minta salinan )
  5. Bank Statement 3 Bulan ( Untuk Bank selaian bayaran gaji kita )
Dokumen untuk pekerja swasta lak 

  1. Salinan I/C
  2. 3 bulan penyata gaji
  3. Borang J
  4. Salinan S&P owner. ( S&P yang lama minta salinan )
  5. Bank Statement 3 Bulan ( Untuk Bank selaian bayaran gaji kita )
  6. Salinan EPF ( mengesahkan slip gaji kita )
Ok itu jerk dulu.. Step-step yang akan aku mulakan pulak esok.. Dapatkan salinan S&P owner yang lama..

Perkongsian nieh utk Sub-Sale pertama aku. 

Tiada ulasan: