leaderboard2 denaihati Banner

16 Jun 2013

Kesilapan PERTAMA dalam pelaburan HARTANAH PERTAMA

Paham tak?? Nieh yang sering aku elakkan.. Terjadi juga...

Masih cuak... Pasal dokumen yang aku harapakan dari agent masih xnmpak bayang.. Tueh yang sedikit goyang juga aku...

Walaupun cuak.. Aku tetap buat muka cool.. Walaupun jumpa Abang Ensem.. Aku tak ceritakan kesilapan aku nieh.. Nie dinamakan dalam mahu jogging ( nak turun badan ketak macam bro DenaiHati..  )

Apa kesilapan pertama aku yang aku terkesan juga adalah.....

Deposit 3% kepada agent.. Nah.. Nampak bukan?? Deposit atau booking fee tetap dikenakan oleh mana-mana agent.. Kenapa??

1- Untuk lock kita really nak beli rumah.... ( Tetap kena bayo 3% jerk dari rumah yang kita mampu untuk membeli.... :) )

2- Bayaran booking FEE's kepada agent.. Pastikan BAYARAN DALAM  BENTUK CEK!!Tanya berapa lama di approve.. elok2 kita tanya... Apakah 1% ker 2% . Kalau rendah lagi baguih... ( ada kawan beli rumah RM 90k just bayar deposit fee RM 500 je.... )

Oklah tueh jer dulu.. Kesilapan berlaku juga.. Hope xder apa-apalah hendaknya.. Isau debar-debar gak nieh..

Kesilapan gini yang aku mula meroyan nieh.. S&P owner xsiap2 aku nak submit loan approval.. Huh!



Tiada ulasan: